miarangsjo

Mobilstrålning

Satt hemma hos Sandra igår och pratade och virkade. Diskuterade mobiltelefoner, borde snart komma upp något sorts etik för när man får ta upp telefonen... Är det ok att svara på sms när man är ute och fikar med en kompis? Eller kolla wordfeud på ett personalmöte.

Det värsta är att jag själv inte tänker mig för och drar upp mobilen så fort den piper till ibland. Det är ju inte så troligt att det är superviktigt.

Det verkar vara ok att dra upp mobilen och kolla senaste fb-uppdateringen så då kan det väl vara ok att dra upp en bok och läsa ett par rader när man fikar med en kompis.

Det här med strålningen diskuterades också. Varför pratas det så lite om mobilers strålning och risken för cancer? Har en känsla av att det tystas ner och att vi inte sett konsekvenserna av användandet ännu. Blir rädd när jag tänker på hur tidigt Vera och Stina utsattes för strålningen i jämförelse med mig. Helst ska mobilen vara på 10 meters avstånd och hur ofta är den det?

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: