miarangsjo

En helg i oktober

Dags att uppdatera igen kanske??
 
2 månader kvar till jul och jag tycker knappt att jag börjat jobba efter semestern, ja nu har halva terminen gått och visst längtar jag efter en härlig, solig och snörik vinter just nu. Hösten har ju än så länge inte bjudit på så många soliga dagar utan istället mycket nederbörd. Igår hade vi planerat in en trädgårdsfixardag, men eftersom det regna hela dagen så blev det inte mycket gjort i trädgården.
Istället så åkte Johan och Vera och hämtade släpkärran, fyllde den med skräp och for till återvinningsstationen. Stina och jag åkte till maxi och fixade veckohandlingen, gick hur bra som helst. Stina följde mig med sin lilla vagn och varken protesterade eller plockade i varor som vi inte skulle ha förutom när hon passerade en kyldisk med jordgubbar. Det ville hon absolut ha :-).
 
Sen blev det lite mat och till eftermiddagsfikat fick vi sällskap av Kenneth och Kerstin, mycket trevligt. Sen var det bara att fixa till sig och knalla över gärdet på 30-årsfest hos våra grannar. Det är inte alltid man kommer på fest i gummistövlar, men det kändes onödigt att ta bilen den lilla sträckan. En väldigt trevlig kväll med god mat och härliga människor. Det är bra synd att man inte har mer tid att träffa och umgås med sina vänner, men just nu känns det som vi fyller dagarna med jobb, äta och sova.
 
Söndag idag och eftersom det väntar en ganska lång arbetsvecka så har dagen känts lite tung som tur var kom våra vänner Fia och Janne och förgyllde kvällen. Vi åt skinkhamburgare och chokladpudding, så gott!
 
Nu är det bara att ladda med en god natts sömn.
På återseende
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: