miarangsjo

Första semesterveckan

Fredag idag och jag har haft semester i en vecka. En ganska bra vecka åtminstone vädermässigt.
 
Johan började sitt nya jobb i måndags så barnen och jag har fått klara oss på egen hand. Vi började med bill och bulls leklan på måndagen, vilken rivstart på semestern nästan som att vara tillbaka på jobbet bland alla barn, men nu hade jag bara två att hålla reda på eller ja tre med Matilda, men hon höll rätt bra reda på sig själv.
 
I tisdags var det kanon väder och vi drog till strandbadet trots barnens förkylningar. Härligt, härlig men farligt farligt, brände mig på magen och benen aj aj. Men oj vad barnen hade kul, inget kiv då minsann utan bara lek. Mer strand och bad i sommar får vi hoppas på. På natten fick Vera feber och krupphosta och svårt att andas. Lugna sig, bara hon fick kommma upp och fick frisk luft, men lite otäckt var det när hon bara väste och hosta.
 
Onsdagen spenderades hemma. Städa och pyssla lite. Johan skulle åka med en annan kille på en tur idag. Det blev en lång tur. Han åkte vid 4.15 och var hemma 19.30, trött och hungrig. Han har varit som en zombie hela veckan, har också åkt på förkylningen som barnen har och sen har vi alla sovit dåligt i veckan. Hoppas det blir bättre nästa vecka.
 
Idag kom Mamma, Matilda, Vilgot och Millan på besök på eftermiddagen. Bra paus i allt städande. Ju mer jag städar desto mer hittar jag att städa. Pust! Mycket prat om inredning, städning och förlossning blev det. Det är ju inte så himla långt kvar nu tills Millan ska ha. Barnen gjorde chokladbollar som vi mumsa i oss.
 
Jag har anmält mig till tjejmilen. Något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Maria och Daniel var här förra lördagen och Maria ska springa och hon tyckte jag kunde anmäla mig också. Först var jag väldigt tveksam, men Johan var så positiv till det hela och fick mig att anmäla mig så nu är det träning på schemat som gäller. Har sedan förra lördagen joggat 2,3 mil sammanlagt. Kanske gick ut lite väl hårt, för träningsvärken har inte varit att leka med. Dessutom var jag med på en introduktion av nya utegymmet i Fornåsa och det gav träningsvärk i armarna, annars är det benen som varit tyngst i veckan. Har utnämnt brorsan till min personliga tränare, kanon alltså, han springer ju en del och det är bra att någon som törs vara ärlig påpekar hur man springer och pressar mig att öka tempot. Nästa pass tidigt imorgon, bäst jag går och lägger mig snart.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: