miarangsjo

Gnäll

Nu ska jag gnälla som bara den och vill du inte läsa gnäll så är det bäst du slutar. För två veckor sedan hade jag halsfluss och åt penicillin och blev bra. Det var totalt fruktansvärt 39-40 graders feber, spydde hur många gånger som helst och så ont i halsen.

I onsdags kom halsontet tillbaka, ville ju inte tro att det var sant. Släpade mig iväg till jobbet och överlevde med hjälp av Ipren. Väl hemma slog febern till med full kraft. Sängliggande, spydde,frös och svettades och så kniven i halsen som gör att jag varken kan äta eller dricka utan att liiiiida. I fredags var halsen lite bättre, men febern var i sitt esse. Besökte vårdcentralen och fick ny penicillin. Framåt kvällen började det göra ont i halsen igen. Intog soffläge, ingen förbättring igår möjligtvis lyckades jag hålla ner feber någorlunda. Idag vakna jag och det värkte på hela höger ansiktshalva, hela käken och upp i örat. Fruktansvärt skitjobbigt och helt matt av att bara äta lite. Ännu en dag i soffan. Tog en ficklampa för att själv kolla läget i halsen, i fredags när läkaren tittade så var det inte så svullet, men nu var det, det kan man säga. Inga vita prickar utan hela höger halsmandel är vit (av var antar jag). Och nu har Iprenen gått ur kroppen så smärtan är tillbaka med full kraft. Och det värker i hela kroppen av febern så det är bäst jag knaprar i mig mer medicin och går och lägger. Hoppas det är bättre imorgon, då kommer jag säkert plocka bort detta inlägg och tycka att jag är extremt gnällig.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: