miarangsjo

Ifånen

Testar om det går att uppdatera bloggen från min nyinköpta iPhone. Ja ni läste rätt jag har brutit mitt köpstopp och köpt en telefon. Kanske hade min gamla hållt ihop någon månad till, men det kändes ohållbart när den vissa dagar var helt svart, täckningen har försämrats och den var glapp i laddaren. Det kändes helt enkelt nödvändigt med en fungerande fån.

Igår var vi en sväng på stan, medan vi står i kö på teliabutiken ägnar sig Vera åt att prata med alla andra väntande kunder, utnyttja den offentliga toaletten, studera en frisör i arbete, äta godis och springa runt. Ibland kan jag önska att hon var lite mer försiktig, men sen tänker jag på alla fördelar med att vara framåt och kunna prata med folk och uppskattar det och hoppas att hon får utveckla detta och inte dämpas av gamla könsroller. Du är tjej du ska vara tyst och ordentlig.

På kvällen åkte vi till en kompis och titta på melodifestivalen, mycket trevligt. Vi åt pizza, barnen var lite speedade till att börja med, men somnade sen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: