miarangsjo

Trolldegsbak


Det är väldigt lätt att fuska när man går hemma om dagarna, bland allt överblivet julgodis. Borde slänga alltihop.

1 januari 70,7 kilo
2 januari 70, 5 kilo
3 januari 69,6 kilo
4 januari 69,4 kilo

Vera var jättehängig igår och satt mest i soffan så jag beslutade mig för att vara hemma idag för sen är jag kompledig torsdag och måndag är min lediga dag. Så nu sjutton ska vi  kurera oss, bara ta det lugnt. Gjorde en trolldeg på förmiddagen som vi pysslade med en stund.
Gick igenom min garderob och jag har rätt mycket kläder, skulle kunna ha köpstopp på kläder i flera år, men frågan är ju när jag slitit ut kläderna jag trivs i och måste gå i mindre trivsamma kläder. Hur roligt är det då? Från och med nästa år ska jag bara köpa kläder jag trivs i... går det? 
Ikväll kommer en kille från securitas hit. Han ska bara informera om deras produkter och kolla vilket brandskydd vi har idag. Inte ringa och tjata sen, utan vi får återkomma. Vad tror ni om det? Fattar inte att jag inte kan säga "nej, tack. Vi är inte intresserade" borde ju inte vara så svårt. Så nu kommer han och ska prata och informera mitt i kvällsmat och läggning. Åhh så bra!

Lägger in bilder på bakandet istället för att gnälla







Full koncentration

Recept på play-doh deg:

5 dl mjöl
2 dl salt
2 msk citronsyra

rör ihop detta i en skål

5 dl vatten, koka upp
1,5 msk olja
och några droppar valfri karamellfärg

häll oljan och karamellfärgen i det varma vattnet och häll sedan det över mjölblandningen. Knåda degen och sätt igång och lek när degen svalnat lite.






 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: