miarangsjo

Fredagskänsla och presenter

Jag gillar fredagar, sista dagen på arbetsveckan, man tar det lite lugnare, idag var det färre barn på jobbet också, så det blev en lugn dag. Hämtade barnen och stannade till vid affären och köpte lite fredagsmysgodis.
Barnen var rätt trötta, men det blev ändå lite sent i säng för att de skulle hinna träffa Johan som varit och ordnat födelsedagspresent till Stina. Hon fyller 2 år på söndag, det är ju inte klokt, min lilla bebis.

Kanske dags att uppdatera hur det går med nyårslöftena.. Vågen visade 68,6 i morse och det är väl ingen jättenedgång, men ändå, ner är alltid ner. Vill öka motionen istället för att anpassa maten så mycket. Jag tycker ju om mat och godsaker, så jag får väl springa som sjutton. Det andra nyårslöftet med köpanyttstopp går ganska bra, har väl inte lyckats få med Johan riktigt, men han vänjer sig nog snart, sist han var i mataffären kom han hem med en måla-själv-mugg som Vera ville ha. Ganska onödigt tyckte jag, men det är inte alltid så lätt att stå emot en 3-åring själv på ica maxi. Sen damp det ner 2 filmer i postlådan som jag glömt avbeställa. Det får bli födelsedagspresenter.
Ja det är ju det där med presenter som är svåraste nöten att knäcka. Stina får en trehjuling som en bekant till mig hade, perfekt att skicka ut förfrågan via facebook. Den var Johan och hämta idag. Sen blir det en tavla som jag "kors i taket" har broderat klart. Jag ska även leta upp några leksaker i garderoben som Vera hade när hon var mindre och slå in. Det är ju kul att bara öppna paket när man är 2 år med papper och tejp och snören.
Mormor fyllde förra helgen och till henne gav vi nya handdukar som vi hade liggande här hemma som inte kommit till användning.

Det gäller att planera presenter i god tid kan ju ta tid att hitta bra saker begagnat, men det är lite roligt faktiskt.
Min sparkdräkt som jag köpte i ullared gick sönder i blixtlåset så det är väl en sådan jag är mest sugen på att köpa, men det får vänta om ingen har en att sälja begagnad!?




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: