miarangsjo

Nyårslöften 2012

Julen är över och den blev riktigt bra, som alltid. Det är roligt med barnen, man kan se deras glädje och få riktig julkänsla själv. I år fira vi julafton hos oss med Johans familj och släkt. Kul och det var nostalgi för flera som firat jul där under många år när Johans mormor och morfar bodde i huset. På juldagen åkte vi till mamma och Leif och firade jul även då med tomte och hela fadderullan, toppen. Jag som älskar jul tackar ju inte nej till två julaftnar.




Nu närmar sig nyår. Det blir 3-rätters med 10-12 vänner och 5 busiga tjejer.

Och så var det, det här med nyårslöfte, något jag tänkt på ett tag är att minska konsumtionen och framförallt ändra mina konsumtionsvanor.

Vilket innebär att:

-endast handla det allra nödvändigaste nytt. Som mat, hygienartiklar, toapapper och liknande.
-Annars är det second hand som gäller, men så lite som möjligt.
-Födelsedagspresenter och julklappar kommer bli upplevelser och secondhandfynd.
-låna, ärva,byta.
-spara pengar och miljö.

Tänkte att min blogg delvis ska handla om detta under år 2012.

Ett annat lite mer klassiskt nyårslöfte är att jag ska börja leva sundare, kickstartar med dukan-dieten. Sedan är det motion, motion, motion som gäller 2012. Målvikten är 60-62 kilo och bra kondition.

Nyårslöften ska ju vara hemliga, men det tror jag inte ett dugg på. Det är ju ytterligare en press om man berättat vad man har för löften.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: