miarangsjo

En torsdag

Dagarna mot jul går fort nu. Jag jobbar en dag till och sedan är jag ledig fram till mellandagarna. Ska bli så skönt! Det är en hel del som ska hinnas med. Har precis skrivit lite julkort, som ska skickas iväg imorgon.

Idag hade jag tidig dag och höll på att försova mig. Är så rädd att väcka Vera så efter att min klocka ringt ligger jag kvar och väntar på att hon ska somna in ordentligt igen innan jag tassar upp, men givetvis så somnade jag om så när jag vaknade 5:30 var det bara att dra på kläderna och åka till jobbet i halkan.

På jobbet håller vi på att julpyssla med barnen nu. Det är lite rörigt men också kul och stämningsfullt. Nästa vecka när jag är ledig ska jag försöka hinna med att julpyssla lite med Vera och Stina. Baka pepparkakor och göra toarullstomtar.

Efter jobbet åkte jag och hämta barnen och när vi kommer hem upptäcker jag att nyckeln är kvar på jobbet, bara att packa in ungarna och åka tillbaka till jobbet. Vi blev kvar på mellanmål och barnen ritade och lekte så de tyckte nog det var lite kul att hälsa på mammas jobb.

Väl hemma blev det badkaret för mina små lortgrisar sen åt vi kvällsmat och körde läggningsprocessen, som ikväll gick väldigt smidigt. De var nog trötta efter två dagisbesök på samma dag.

Nu ska jag städa och går igenom lite foton.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: