miarangsjo

Vab, melodifestival och kläder.

Har varit hemma ett par dagar nu och vabbat, eller ja egentligen har jag nog vårdat man eller åtminstone tagit hand om barnen så inte han behöver det. Han är inte helt ok i ryggen. Ramla ihop med Stina i famnen när han skulle ta ner henne från skötbordet. Då bestämde jag mig för att vara hemma eller ja först försökte jag få hit svärmor eller mamma, men de kunde inte så jag är hemma från jobbet. Men idag kunde jag inte hålla mig därifrån för det var MELODIFESTIVAL så jag packade in barnen i bilen och åkte till jobbet. Förskolebarnen var så duktiga när de mima till melodifestivallåtarna och Vera var lycklig hon fick höra Popular massor av gånger. 

Idag tog jag ett ryck i Stinas garderob och rensa ut alla kläder som är för små och plockade fram kartongen med kläder i strl. 86. Lite minnen sitter det i kläderna från när Vera hade dem. Man kan ju tro att de inte skulle kunna ha varandras kläder när de är födda olika årstider, men Vera hade strl. 86 när hon var 11 månader så det blir nästan samma årstid.

Så nu har Stina sin nya ursöta pyjamas från Pompdelux på sig....





Ska snart gå och lägga mig. Var ute med jobbarkompisarna igår och kom sent i säng, en kollega fyller 40 imorgon så vi lura med henne på linedance och så blev det mat på Balkan i Motala, smakade gott. Barnen vaknade dessutom några gånger under natten och 5.51 tyckte Vera att det var dags att gå upp.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: