miarangsjo

Lördagstankar

Idag har det känts som första riktiga vårdagen. Kunde använda min nya skinnjacka och gå ut utan att frysa. Härligt, vad jag har längtat efter värme. Nu kommer den bästa tiden. Inte för kallt och inte för varmt. Visst jag njuter av alla årstider, men i år var vintern lite för lång.

För övrigt sitter jag ensam vaken så här på lördagskvällen. Johan och jag har inte samma rytm. I veckorna är jag helt slut och lägger mig tidigt medan han kan sitta uppe till midnatt. På helgerna vill jag vara uppe lite längre, mest för att känna att jag har lite tid utan barn eller jobb. Så nu sitter jag här och skriver och knycker lite lördagsgodis från Vera. Tittar förstås på hundar på nätet, hittade en så fin Berner på blocket. Men nu finns ju varken tiden eller pengar eller utrymmet för en så stor hund.

Apropå pengar så ska det bli skönt att snart kunna dra in två löner. Det märks på sparkontona att vi varit föräldralediga i snart tre år. Har inte bestämt hur mycket vi ska jobba i höst ännu men det lutar åt att vi båda jobbar heltid och tar föräldraledigt en dag i veckan. Ett annat problem är, hur sjutton löser man alla mina kvällsmöten. I perioder är det ett möte i veckan. Johan kan ju inte sluta en timme tidigare så ofta. Jaja vi får väl ta en sak i taget och försöka ordna barnvakt när det krisar.

Ett besök i stora staden Motala blev det idag. Lånade lite böcker och filmer på biblioteket. Tänk vilken förmån man har. Att få låna så mycket man vill, helt gratis. Jag gillar bibliotek. Skulle kunna vara där länge, men det har man inte tid med längre så jag susade hem efter ett besök på sjukhuset också. Hemma började jag riva runt i stora garderoben, skulle städa, men det blev bara ännu värre där inne. Hopplösa garderob!

Sedan åkte vi en sväng till mormor Maja. Hon verkade pigg och vid gott mod trots mycket planering inför Kalles begravning. Hon kom även ut och satte sig vid den lilla lekparken medan flickorna gungade. Sedan blev det en tur till Johans föräldrar. Johan fotade två tavlor som Kalle målat och la in i datorn för att kunna användas till bagravningen.

Kvällen blev sen så någon film blev det inte. Är sugen på att se filmen PS I love you, har den hemma så det borde ju inte vara några problem, men barnen lägger sig ganska sent Vera 20.30 och Stina vid 21.30 och själv borde jag lagt mig klockan 22.00 senast, så nu slutar jag skriva.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: