miarangsjo

Seg och ARG dag!

Ökat från 9 till 11 läsare, men idag är det visst bara 4 som varit inne. Var av en är jag själv. Hamnar nog inte på topplistan över mest lästa, men jag skriver ju mest för min egen skull och dem jag inte träffar så ofta. Kommentera gärna mina inlägg. Jag blir så glad då :)

Idag har det varit otroligt segt i slottet, tror det beror på allt regnande. Skulle vilja vara en katt och kunna sova bort regniga dagar. Det blev dock en tur till IKEA med mycket stram inköpslista: Stekpanna, frysklämmor och haklapp. Det som också hamnade i påsen var en liten 10-kronors nalle för att hålla Stina lugn samt en liten back att ha klossar i. Vi har en liten dotter som man måste ha ögona på hela tiden. Hon har ingen känsla för att det kan vara otäckt att komma bort från mamma och pappa. Nej hon bara sticker så fort hon får chansen. När vi kom hem sega vi ihop totalt tills vi bestämde oss för att ta en promenad.

Nu har Vera somnat och lugnet har lagt sig över slottet, kanske låter lite taskigt, men just nu är hon inne i en ganska arg period. Hon är arg på allt och alla och mest Stina. Lite avundsjuka sär kanske?? Blir nog bättre när Stina blir större och de kan leka mer på samma villkor.

Tar tillbaka det där med att hon somna, hon hojtade precis från övervåningen. Vår lilla argbigga. Det är mycket kan själv här hemma. Vera kan klä på sig själv och Stina kan äta själv, båda är mycket bestämda på den punkten.



Inte bråkar väl dessa gullungar....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Karro
skriven :

Kan väl aldrig tro att de bråkar;)!

De gör de även vid 5 och 6 års ålder bara så du vet!



Saknar dig min vän!!!

2 Anonym
skriven :

Här har vi en som nästan bara kan säga "Dumma mamma!!

3 Anonym
skriven :

Här har vi en som nästan bara kan säga "Dumma mamma!!

4 Anonym
skriven :

Men oj, blev det en kommentar av "dumma mamma!" Jag hade lilleman i knät som inte ville sitta där, så jag gick ner och tänkte skriva lite mer senare...



Men, men nu ska jag gå o lägga lillemannen! =)

Ha det gott!! Kram kram från Jenny!!

5 Mia, myself and I
skriven :

Nej det blir nog inte lättare när de blir äldre, försöker föreställa mig tillvaron tillsammans med 2 tonårsflickor... Jenny: Vera säger "Jag är dum på mamma, jag är dum på pappa, jag är dum på Stina" och avsluta i all sin ilska med att säga "Jag är dum på jag" Pust, men ibland kan man inte låta bli att le lite åt all ilska det bara kokar om henne utan anledning.

6 Tova
skriven :

Så söta! Nästan så man blir sugen på ett litet syskon till Elliot...



Tack för din kommentar angående bloggandet, och roligt att höra att du fortfarande läser! :)

Ja, visst är det på nåt sätt det som är så fascinerande - alla de bloggar man följer som man egentligen inte har nåt gemensamt med. Få en liten glimt av nån annans vardag helt enkelt. Och kanske påminnas om att man i grund och botten ofta tänker på liknande sätt :)

Kram