miarangsjo

Oväntat besök

Tidig morgon idag. Gick upp klockan 5 och cyklade till jobbet en timme senare. Fördelen med att börja tidigt är att man också slutar tidigt. När jag kom hem sov båda barnen och jag fick en liten andhämtning mellan andras barn och mina egna barn. Skönt att bara läsa tidningen och småprata med maken. Den tiden är ju förbi sedan när han börjar jobba.

Vi fick oväntat besök av Johans mormor och moster. Alltid trevligt och det är så kul att höra om hur det var när de flytta hit. Maja berättade om när trappan sattes in och hur trädgården såg ut då. Moster Eva hittade en gammal korgstol som Vera tagit ut från lekstugan. Den hade Eva när hon var liten. Roligt att huset finns kvar i släkten. Visst gör vi om mycket, men det gjorde ju de också när de flytta hit. Jag vill återskapa det gamla och drömmer just nu om att få ett vackert gammeldags vardagsrum, men det är ett stort projekt. 

När Eva och Maja åkt tog vi en tur till min mormor med en tv vi köpt till henne på blocket. Ett tugnt åbäke, men större bild än hon hade tidigare så det blir nog bra. Blev ju såklart en massa fika där. Tur jag ska träna imorgon. 

Nu blir det smörgås, varm choklad och stekt ägg!
 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: