miarangsjo

Sooover

Det gör vi inte i det här huset. Iallafall inte i natt. Tänkte att jag skulle skriva om hur en natt här kan vara för att jag ska kunna läsa detta när mina döttrar är i skolåldern och alldeles omöjliga att få ur sängen.

Vera somnar vid 21.30 efter en hel del bök.
Stina och jag lägger oss vid 22...

Vid 23-tiden vaknar Stina, ammas lite och sen somnar hon om.
Vid 00 vaknar Stina, försöker amma. Hon vägrar, byter blöja och sedan kan hon ammas och somna om. 
01.30 vaknar Vera, ger henne ny blöja medan Johan gör välling. Vera äter vällingen, men kan inte somna om. Johan lägger sig inne hos Vera. Vid 3.30 vaknar jag av att Vera pratar. Hon har inte somnat på 2 timmar. Jag går in och försöker få henne att somna. Johan går och lägger sig. Vera somnar inte. Jag går ner på toa efter en halvtimme. Vera är tyst så jag lägger mig i min säng. Stina vaknar, försöker amma henne. Vera skriker. Tar med mig Stina in till Vera och försöker få båda att sova. Ger upp efter ett tag och går ner och gör välling till Vera.

När jag kommer upp "läser" Vera bok för Stina och talar om att det är natt. Klockan är 10 i 5 suck!
Vera tar till slut vällingen och Stina somnar nästan. Vera ställer sig upp och vill ha en bok. Nu blir jag arg och säger åt Vera att vi måste sova. Hon lägger sig, snyftar lite och somnar. Jag försöker få Stina att somna, men upptäcker att hon har bajsat, smyger upp. Klockan är 5.40. Byter blöja och efter ett tag somnar Stina och sen jag. Vaknar vid 8. Johan är på väg till jobbet så det är bara att ta nya tag och se till att barnen får kläder och frukost.

Lite seg är jag allt idag, men nu sover flickorna och jag ska röja frukostdisken och laga kvällsmat.
Måste medge att jag kan längta tills jag måste väcka dem på morgonen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jenny Nilsson
skriven :

Herregud Mia vilka nätter ni kan ha!!

Skönt att läsa, för då får man lite perspektiv på ens egna nätter som inte alls är nåt att klaga på. =)



Hoppas det är bra med er annars. Sova får ni väl göra när ni blir pensionärer! ;-) KRAM!