miarangsjo

Fredag och Lördag

Helt slut och ändå sätter jag mig framför datorn. Både fredag och idag lördag har varit extremt intensiva dagar och imorgon trappas det nog upp ett steg till (pust). men egentligen är det bara roliga saker jag gjort, men med ensamt ansvar för barnen nu i några veckor (Johan har haft fullt upp med jobb, trädgårdsarbete, ställningsbygge och borttagning av pannor) så känner jag mig slutkörd (mest gnäll). Skönt att vi ska åka bort tillsammans nästa helg. Är så trött...

I fredags var vi på barnsång i skeppsås. Stina sov hela tiden så Vera fick ha mamma för sig själv. Landade hemma en stund innan vi åkte till min mormor i stan. Nu ska ni får höra vad jag blev bjuden på under min 1,5 timme där: Landgång, glass och jordgubbar, prinsessbakelser, munkar, bullar och kakor. Mormor kan inte riktigt ta ett nej heller..

Matilda följde med hem och Vera var helt överspelt hela kvällen. Åt tacos när Johan kom hem och sedan tog jag en promenad med Stina.

Dagen idag har det varit full fart. Vera och Stina vaknade halv 6 men vi gick inte upp förrän kvart i sju då stack Johan iväg till sina föräldrar. Sen har det varit full fart med hushållssysslor och att aktivera barnen. Mamma kom förbi på sina lediga timmar så hon fick dammsuga och baka kakor. Vid halv fyra drog vi iväg till ica och handlade lördagsgodis. Bakade chokladbollar och såg på filmen Snabba Zebran. Johan och hans pappa har slitit med taket hela dagen, men nu pannorna borta och presenning ligger på.

Tudor släpade in en mus ikväll och Vera blev jätterädd. Men Sally fick ta hand om musen. Det är bra att stora katten lär upp småbusarna..

Tack och hej! Kul att du/ni läser!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 pappa
skriven :

Klart jag läser, kvällens höjdpunkt ju....

2 Tova
skriven :

Hehe ja jag håller med dig, blir också enormt seg och lite "vimsig" av amningen, men förhoppningsvis är det lite kinesiska som fastnar i skallen iallafall ;)

På ett sätt skönt att komma bort om kvällarna också, även om det ännu känns lite ovant!

Kram & hoppas helgen varit bra!