miarangsjo

Börja och sluta

Är ganska trött på allt börjande och slutande...


Vera borde sluta med blöjor och välling, var ju inte längesedan vi kämpade som tokar för att hon skulle ta nappflaskan och sluta ammas. Börja med blöjor var väl inte så svårt, men sluta verkar desto knepigare.

Stina ska börja med välling, men hon vägrar ta nappflaskan. Så varför kämpa med att börja med något som man efter ett par år ska kämpa med att sluta, men frågan är vad jag ska ge henne om hon vaknar på natten. En tallrik gröt kanske..

Tur att ingen av dem börjat med napp, en grej mindre att sluta med. Fast det är klart hade de haft napp så hade man kanske sluppit vällingen på natten.

Det är som med facebook, skitknepigt att börja med och helt omöjligt att sluta med. Måste ju bara veta vad alla mina kända och okända vänner äter till frukost.

Nä man får nog börja och sluta hela sitt liv!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Vill ni sluta helt med välling?! Jag är så oerhört glad att Vilgot vill ha välling morgon och kväll. Det får han gärna fortsätta med lääänge :)

Sluta med blöjor bryr jag mig heller inte om. Ser till att ha pottan framme och frågar titt som tätt om han vill sitta där. Han slutar när han är redo!

2 Sofia
skriven :

Vad du är härlig Mia!!!Jag gillar verkligen humorn bakom dina kloka och tänkvärda ord!

3 Mia
skriven :

Tack Fia :) Försöker se lite humoristiskt på detta med föräldrarollen.



Nä Millan, just nu varken slutar vi eller börjar med något. Men tanken är att sluta med Veras natt- och dagmål välling. Räcker med 2 gånger per dag. Har köpt en liten fiffig stege för Vera så hon själv kan sätta sig på toa, tyvärr skriker hon nää eller att Stina ska sitta där varje gång vi tar fram den. Kanske ska pott-träna Stina istället :)

4 Lina
skriven :

Hej du!

Visst är det ett evigt kämpande med en väldig massa saker hela tiden. Är nog inte till någon större hjälp men kan bara bidra med mina erfarenheter....

Ingen av våra töser har velat ta flaska utan har fått gröt istället. Det har funkat jättebra. Det är mkt en vanesak även för oss vuxna. Frukost och kvällsmål innan läggdags är det som gällt.

Ingen mat har serverats mellan kl 19-07!! Det gick snabbare än man kan tro att vänja dem av med det även om de första nätterna var hmmmm.... "lite jobbiga" ;-)Efter 6 månaders ålder ska de kunna äta så mycket under dagtid att de inte behöver äta på nätterna. Bestäm er och stå fast vid det ett par nätter så får ni sova sen. Jag ger henne max en vecka =). Räkna dock med ett bakslag runt dag 4.

Lycka till!

Vad gäller potträning så har jag inte mkt att komma med. Alice tog 3 dagar på sig att bli helt blöjfri och Ellen fixade det omgående helt på eget initiativ. Enstaka olyckor har ju självklart inträffat. Tilläggas bör dock att vi fick vänta tills de var 3 år resp 3 år och 3 månader innan det gick vägen! Så tålamod är nog ledordet! Stressa inte.



Måste också få med att jag gillar din blogg. Det är kul att läsa om er vardag och du skriver väldigt bra och roligt! Mer sånt!

Kram och hälsa familjen!

5 Mia
skriven :

Tack Lina! Kul att du läser och gillar bloggen.

Tar till mig tipsen och samlar kraft...