miarangsjo

Att komma iväg..

Igår åkte vi till min mamma i Degerön. Johan jobbade och sedan skulle han hålla på med byggnadsställningarna, så det var lämpligt för oss att hålla oss undan. Trodde ju som vanligt att jag var ganska klar med packandet när Johan åkte till jobbet. Vagnarna låg i bilen. Skötväskan var färdigpackade. Ytterkläder var framtagna eller nerpackade. Skulle bara väcka Stina som är familjens sömntuta och få i henne lite gröt..

Hämtar Stina, byter blöja och tar på kläder. Kommer på att kattens låda måste tömmas och att jag måste ge dem mat. Lägger Stina på golvet, fixar mat och låda till katter, under tiden har Stina bajsat. Byter på Stina och funderar på vad Vera sysslar med. Hon har dragt ur asklådan ur vedspisen och måjjar på den vita spiskåpan OCH sig själv. Tvättar av Vera och gör iordning frukost till Stina. Matar Stina medan Vera som vanligt klättrar runt i köket. Upptäcker försent att hon hittat karamellfärgen i skafferiet och lyckats få av korken. Karamellfärg över allt = torka, torka och tvätta möbler, skåp, kläder och barn.

Trots detta kom vi iaf iväg till slut. Vi hade en trevlig dag i Degerön. Vera var såklart lite besviken över att inte få full uppmärksamhet av moster Matilda som hade en kompis hos sig, men hon behöver lära sig att dela med sig av sin Mimmi. Nästa helg får hon ha Mimmi helt för sig själv, när hon kommer hit och sover över.

Blev ganska sent innan vi var hemma. Vera sov som vanligt, vakna ett par gånger. Stina sov jättedåligt, undrar om det beror på tänderna. Så när jag hörde att Vera och Johan gick upp, vägrade jag och somnade om. Stina sömntutan sover fortfarande fast klockan är 9.30.

Idag blir det veckohandling och sedan ska Johan och svärfar hålla på med byggnadsställningarna tror jag.

/Mia

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Ojoj hemma hos er är det minsan livat! Tur att ni kom iväg till slut! Det vet jag inte om jag hade gjort. :P