miarangsjo

Innelek och utejobb

Har slutat skriva på facebook, tänkt på det ett tag sedan sa syrran att hon inaktiverat sitt konto så då tänkte jag att "nä, nu får det vara nog, man sitter alldeles för mycket på fb. Så numera går jag bara in och läser någon gång per dag.

Tänkte därför satsa lite mer på min blogg, ja vi får väl se hur det går.

Har sett fram emot helgen för syster kommer upp till östergötland. Det är nog 2,5 månad sedan vi sågs sist. Så imorgon förmiddag bär det av till stadsparken för bus och lek i lekparken med kusinerna och mostrarna. Som tur är följer minsta mostern med så de två gamlingarna (ja jag vet att du är 8 år yngre än mig och inte alls gammal) kan sitta på en parkbänk och sola sig. På söndag åker vi upp till mamma. Johan har inte varit där sen midsommar :-0  

Hurhar dagen idag varit då. Jo eftersom det är novemberlov är alla barngrupper inställda så vi var hemma hela dagen. Grejade ute i trädgården på förmiddagen. Ja så här gick det till. Stina somna i vagnen nästan direkt och Vera och jag hoppade lite studsmatta (dags att ställa in den för vintern snart), sedan skulle vi räfsa löv. Jag räfsa och Vera gjorde sitt bästa för att sprida ut dem på gräsmattan igen. Vi plockade in alla leksaker, självklart blev ju de väldigt intressanta så Vera plockade ut dem i samma takt som jag lade in dem i förrådet. Jag plockade in trädgårdsmöblerna och Vera passade på att väcka Stina. Arg mamma, ledsen Vera och trött Stina. Stina somnade om och Vera och jag gick in istället.

På eftermiddagen tog jag en promenad med barnen. Vera sov inte sin vanliga lunchlur, men somnade en stund i vagnen och jag fick lite motion - 4 km. 
Väntade till Johan kom hem med att äta kvällsmat, men då var jag hungrig!! Fuskar ju inget nu mellan måltiderna. Till nästa vecka ska jag köpa hem lite frukt att ha som mellanmål. Denna vecka har jag gympat, stepupat och simmat, men ser inga superresultat på vågen precis. Gäller att hålla sig ifrån sötsaker i helgen och sedan ta nya träningspass nästa helg. Viktigt nu inför ullared - så jag kan shoppa.



Dagens bygge, lutar lite, men lyckan är ju total när det "jamlar".



Måste ju vara motvikt på andra sidan. Kanske blivande byggingenjör?



Lära-gå stolen är toppen, fort framåt och når mycket mer än om man ligger på golvet!! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 pappa
skriven :

Oh Mia, jag älskar din blogg, vi är så nära varandra när jag får följa er här....måste få krama mina barnbarn snart.....