miarangsjo

Så var det i Ullared och nu är vi sjuka.

Så har vi sjukstuga här igen. Det var väl skapligt några dagar efter att Stina fått penicillin för öronen. Nu har Vera feber istället. Hon var riktigt hängig igår. Lite bättre idag. Men nu går jag på panodil istället, har ont i kroppen och är dålig i magen. Tråkigt! Vi hade tänkt att vara med en stund på Johans jobb på lördag och julskylta butiken, men vi får väl se.

Det var jättekul att åka till Ullared. Vi åkte redan kl. 5. Lite osäkra på vägen, men nu vet jag att man bara ska sväng två gånger efter jönköping, borde ju inte vara så svårt. Vi var där strax efter att det öppnat och satsade stenhårt på att ta leksakerna först (vilket alla andra också gjorde). I övrigt var det ganska lugnt i butiken, inga hälar sönderkörda. Vi behövde heller aldrig köa. Det var skönt särskilt att vi kom in direkt för utomhus var det isande kallt. Handlade massor och ändå kommer jag på grejer när jag kommer hem som jag borde köpt.

Vi har haft snöstorm i 3 dagar här nu och vägen utanför drivar igen på nolltid. Var ute och åkte lite i tisdags, men det var otäckt och så här efteråt borde jag stannat hemma eftersom det var ren nöjesresa. I trädgården har vi en driva som är 1,5 meter och en på 1 meter och det syns inte att Johan röjde snö imorse. Jag älskar snö, men den ska helst falla stilla dalande från himlen. Vi får iaf snö till första advent. Det är ju mysigt om man får vara inomhus. Det är dessa dagar man kan ångra att man vant barnen vid att sova utomhus. Blir mycket påpälsande innan man får ut dem i vagnen och med en trotsig tvååring är det inte lätt att övertala henne att foppatofflor och höstjacka inte fungerar. Hon kan trotsa även med 39 graders feber helt otroligt. 

Nu ska jag ta två panodil och lägga mig en stund medan barnen sover.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: