miarangsjo

Träning, vikt och ULLARED

Skriver några rader medan Vera är sysselsatt med lite ny/gamla leksaker som jag plockat ner från garderoben. Egentligen borde jag plocka bort leksaker från deras lekrum nu till jul. Så fokus hamnar på de nya och när de lekt med dessa ett tag så kan man hämta ner leksakerna igen. De blir intressantare då igen.

Imorgon åker jag och en kompis till ULLARED.. Äntligen är det dags!! Det kommer bli mycket leksaker och kläder till mig själv. Barnen har mycket kläder, så till dom blir det pyjamas och strumpor. Sånt som slits och inte finns att ärva/låna eller köpa på loppis. Johan ska vara hemma hela dagen ensam med båda barnen, låter väl inget konstigt det, men det är första gången. Tidigare har det bara varit några timmar åt gången. Kommer nog gå kanon. Har en känsla av att Vera inte trotsar Johan lika mycket som mig. Nu har fröken Vera börjat trotsa på nätterna också. Ska inte sova, själv. Skriker tills jag eller Johan lägger oss där inne. När ska mitt barn börja sova hela natten. Hör andra säga "Ja mitt barn har sovit hela natten sen de var si och så många dagar/månader." Antingen är man själv om att ha ett vaken-barn eller så lider de föräldrarna i tysthet.

I måndags var jag på gympa, är väl inte jättekul att skutta runt, men svettig blir man och det ger betydligt mer än att sitta i soffan. I tisdags var jag i simhallen, simmade 1,5 km = 60 längder. Var helt mör i armarna igår och idag har jag träningsvärk i armarna och rumpan. Men vågen verkar dock ha stannat på 71,6 suck! Innan nyår ska jag vara under 70.. hur svårt kan det vara? Fast får väl vara stolt ändå, höggravid med Stina vägde jag 95 och under förlossningen tappa jag 11 kilo. De andra 14 kilo har jag fått kämpa med och nu är det bara 1,5 kilo kvar av gravidkilona, sen är det de 5 sambokilona kvar. Tur att man kan skylla sina kilon på något :-)

Nä usch vad jag gnäller, men efter turen till Ullared imorgon så kommer jag vara så positiv (eller helt slut :) Fia kommer och hämtar mig kl.5 imorgonbitti så ikväll ska jag lägga mig tidigt.



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: