miarangsjo

Öroninflammation

I helgen fick vi åka in med Stina till jourläkarcentralen, hon hade öroninflammation. Hon har varit förkyld i 2 veckor nu och i fredags eftermiddag var hon jätteledsen och tog sig lite för örat, så en misstanke fanns redan då, men hon var inte ledsen så länge. Senare på natten vakna hon och var otröstlig men även denna gång gick det över på en halvtimme. På lördagen åkte vi till mantorp och tittade på soffa och veckohandlade. Då upptäcker jag att det runnit från öronen. Ringer sjukvårdsupplysningen när jag kommer hem och får en tid senare på eftermiddagen. Läkaren konstaterar direkt att det är öroninflammation och vi får penicillin utskrivet, så ner till maxi och hämta ut det. Är så glad att apoteket finns på maxi och har samma öppettider.

Söndagen var ganska lugn, var hemma hela dagen. Johan och jag monterade dit grindarna, känns jättebra. Nu ska vi bara ordna en barnsäker stängningsanordning. Hade besök på tomten i förra veckan av en v70 kl. 7 på morgonen. Stod inne vid husvagnen och efter en liten stund rulla den iväg. Inga fotspår i snön. Skitmysko!

Idag har vi varit en sväng till Ica Maxi och köpt vinterstövlar till Vera. Höll på att tappa bort henne där inne, men hon var vid leksakerna. Hade hittat en docka med napp. Kanske tål att fundera på som julklapp. Dags att på allvar ta tag i det här med julklappar, åker ju till ullared på fredag och då ska de inhandlas.

Stina har hittills tagit medicinen bra, skönt att man får i henne den. Hoppas den tar död på förkylningsbacillerna också så vi slipper förkylningen för en stund.

Lägger till 2 länkar, brorsan som börjat blogga igen. Det är kul att få följa honom. Just nu handlar det mest om hans nya sundare träningsliv.
Karro har jag känt sedan jag var 8-9 år. En av mina bästa kompisar som just nu kämpar med vikten och längtar efter barn. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: