miarangsjo

BVC och annat

Idag har vi varit på BVC, 6 månaderskontrollen. Allt var bra, lite svårt att höra vad läkaren sa, båda flickorna skrek i högan sky. Då blev till och med jag lite svettig, brukar försöka hålla mig lugn och det gjorde jag väl även denna gång men lite svettig som sagt. Stina-klumpen vägde iaf 8,2 kilo. Sedan har dagen varit lugn Stina sover mycket hon har lite feber. Tror det är 3-dagars febern. Vet mycket väl att man inte ska åka till BVC med sjukt barn, men vad gör man när det är läkarkontroll och man inte får tag i någon så man kan avboka. Ringde klockan 8 imorse "Personen du söker återkommer 8.15" Ringde igen, prick 8.15 -upptaget. Ringer sedan varannan minut till klockan 8.30 -upptaget...... Klockan 8.30 -"Personen du söker återkommer den 4:e augusti. Det kallar jag service telefontid en kvart. Hade då 2 alternativ:

1. Åka med en hängig men ändå relativt glad Stina med 38 graders feber.
2. Vara hemma och inte kunna meddela att man inte kommer

Valde att åka plikttrogen som man är, kanske borde varit hemma vet inte. Läkarundersökningen gick rätt fort och vi träffa inga andra barn som kunde smittas, om det nu smittar.

Under tiden som barnen sov målade jag taket i det blivande arbets/gästrummet. Kommer bli så skönt att få det klart. Har segat ut på det så länge.

Johan jobbar en dag till. Ska bli så skönt att vara två vuxna hemma. Ska försöka komma iväg på lite småutflykter. Hoppas att vädret blir skapligt i augusti också. Behöver inte vara 30 grader men 23-24 och sol är inte dumt. Finns ju en del att sysselsätta sig med här hemma också.

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Äh jag hade också åkt till bvc. I vår familj där barnen oftast har över 40 grader när de är sjuka är 38 knappt giltigt ;-)



Vi har också semester nu och undrar kanske, kanske skulle vi kunna få komma och hälsa på någon dag? Har ju faktiskt varken sett fina huset eller ännu finare lilla Stina. Skamligt! Har ni tid?



Hoppas ni får en skön semester!

Lina