miarangsjo

Till Millan

"Vilka projekt du ger dig in på" Det var Johans kommentar igår när han hjälpte mig att packa in vagnar och barn i bilen. Projektet var att umgås med min syster en dag. Hon bor utanför Forsheda som ligger utanför Värnamo. Åkte igenom sju vägbyggen innan jag kom till Jkpg. Vera sov ända till Gränna, men hade nog kunnat sova längre om det inte varit för vägbyggena. Väl i Värnamo fick jag ringa Millan ytterligare en gång för vägbeskrivning och när jag väl var framme var jag så osäker på om det var rätt så jag knackade på innan jag började lasta ur vagnar och barn med mera..

Millan skulle skjutsa in Linus till stan så vi fick bekanta oss med huset själva först. Vera upptäckte att det gick kor strax utanför fönstret och sa på bredaste östgötska "ä kow, ä kow".
Jag upptäckte golvvärmen i badrummet när jag bytte blöja, väldigt skönt, man blir lite kall om fötterna av att köra bil.

När Millan kom var det guidning av övervåning, sedan blev det lunch.
Sedan tog vi en promenad och tittade på alla djuren. Höns, änder, hästar, får, hundar, kor och en ilsken gås... Vera stod länge och titta på fåren och lammen. Vilgot och Vera lekte en stund i trädgården. Vi måste verkligen skaffa sandlåda till sommaren. Den var populär. Åt riktigt gott och kladdigt chokladfika.. Mums







Vera och Vilgot leker med en traktor och även hästarna verkar intresserade.



"mamma titta BÄ"





Efter att ha ätit ballerinakex måste man tvätta sig.. Kusinerna delar pall.



Var ju tvunget att hinna med lite hopp och studs i sängen innan hemresan.

Hemresan gick bra. Tjejerna sov om varandra, men i mjölby var det slut på lugnet då stanna vi och köpte tablettask och startade DVD:n med Fåret Shaun. Kom hem till ett nystädat hem:-)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: