miarangsjo

Till min lillasyster

Nä nu är det nog dags med lite storasyster-erfarenheter...

Du har ju kommit rätt långt för att vara 21 år kan man säga (jämför med mig själv)

Du har fästman, lägenhet, praktik, barn. Du vet vad du vill jobba med och var du vill bo. Du vet till och med vad du ska ha för husdjur..

Med risk för att låta asgammal så hade jag knappt flyttat hemifrån när jag var 21. Jag arbetade till och från på Grafiska, visste inte vad jag ville jobba med. Hade inte sett skymten av några killar i mitt liv och ja tanken på barn och husdjur kändes långt bort.

Men nu är jag 29, har man, snart 2 barn, fast jobb och ett hus på halsen. Vet i och för sig fortfarande inte vad jag vill bli... man blir nog aldrig riktigt klar med sig själv.

Just det jag har två trassliga katter till husdjur också...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Tack för inlägget. Det behövdes faktiskt just nu när jag är så frustrerad över att inte vet allt. Kanske det löser sig till det bästa.. Det gjorde det ju för dig :)

2 pappa
skriven :

livet är inte ett dukat bord, man dukar själv, var bara ödmjuka, de materiela ting är så världsliga, ta vara på den gåva ni har så faller allt på rätt plats...kram