miarangsjo

Veckan som gått

Ja då var det fredag igen och ännu en vecka att lägga till handlingarna, helgen är ju visserligen kvar, men det brukar om möjligt gå ännu fortare än veckodagarna... På måndag är det fyra veckor tills jag börjar arbeta, känns overkligt, kul, jobbigt och spännande. Blandade känslor med andra ord. Kan inte fatta hur det ska bli att vara borta från mitt troll hela dagarna.

Måndag: Umgicks med Åsa och Albin. Vi tog en promenad med deras hästar.Gick bra, tränade både biceps och triceps genom att byta hästar när man blev trött i armen. En drog framåt och en bakåt.

Tisdag: Vi var på babysim. Vera hade sovit lite mer på förmiddagen och var en glad tjej som plaskade mycket. lite tråkigt att duscha och klä på sig och sånt tjafs, onödigt ju...
Sen träffade vi Sandra, åt mat i Motala och nu ska jag berätta hur förvirrad jag egentligen är.... Vi kommer in där, beställer mat och jag frågar om det finns micro så jag kan värma barnmaten. När vi ska sätta oss kommer jag på att Veras mat ligger kvar i bilen, bara att springa och hämta. Sandra konstaterar att det är bra att vi har en så söt unge så att folk runt omkring pratar och flörtar med henne hela tiden så hon inte hinner att märka att jag sprang en halv kilometer till parkeringen (inkl. ett antal trappsteg). Ja nog om det lunchen var god. Sedan går vi till ett loppis och jag hittar tallrikar. När jag ska betala upptäcker jag att jag glömde betala lunchen innan. Jag var så koncentrerad på att fråga efter micro att jag glömde betala. Förvirrad...

Onsdag: Drog till Linköping med Åsa och Albin och testade om det gick att äta på IKEA. Sen köpte vi lite nya blommor till våra hem.

Torsdag: Var på banken och kollade upp lite om lån. Det är dyrt att bo. Vera ägnade tiden på banken till att kasta alla leksaker (som jag tagit med som tidfördriv) i golvet och begära att jag skulle ta upp dem direkt. Bajsade gjorde hon också! Jag gick ner till Johans jobb och Johan tog bilen. Funderade på att testa hans kollegors lojalitet och fråga efter Johan när jag kom dit. Undra vad de skulle ha svarat "-ehh han är ju på banken med dig"
De var så upptagna med kunder när jag kom in så jag hoppade över testet.

Fredag: 7403 steg till Skeppsåsgården, babysång, 6543 steg till svärmor, 2490 steg till Åsa, 342 steg hem. Tacos, blogg och godnatt.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

OJ! Nu känner jag mig frukatnsvärt onyttig när jag ser vad du gjort idag och funderar på vad jag har stoppat i mig..

2 Carin
skriven :

hejsan! börjar du jobba i österstad igen?