miarangsjo

När nätterna blir långa

Vera är inne i en riktigt sova dåligt period. Vet inte vad det kan vara, men enligt syrrans blogg var det visst fler som har svårt att sova.

Det är så svårt att få henne att somna på kvällarna och när man lyckats smyga ut ur sovrummet så dröjer det ungefär 20-30 minuter innan hon skriker igen. Brukar vänta en stund med att gå in till henne för ibland somnar hon om, men oftast inte.

Så här var det igår kväll och i natt. (Johan var i kyrkan annars brukar han lägga)

20:00 läggdags för Vera
20:30 Vera sover och jag smyger ut
20:55 Vera vaknar, nattar en gång till
21:20 Vera sover jag smyger ut
            Vera vaknar ett antal gånger men somnar om.
22:15 Vera vaknar och jag går och lägger mig, tar en stund innan vi somnar.
runt 1 vaknar Vera och bökar och krånglar, försöker amma henne men hon biter och drar och sparkar mig. Byter sida, vilket fungerar nästan lika illa. Sätter mig upp och andas lite mitt i all trängsel då somnar Vera mitt på min sänghalva. Jag lägger mig på yttersidan på ca 20 cm så hon inte ska ramla ur. Sover så till ungefär 4.30 sen börjar bökandet igen. Vi byter sida och styr runt i sängen. Halv sex ger jag upp och inser att det är morgon för Veras del.

Denna tidiga uppstigning resulterade visserligen i att vi inte behövde stressa på morgonen och det är ju skönt. Johan kom iväg till jobbet i tid och jag hinner skriva blogg innan vi ska på babysång.



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 hjälten i ditt liv
skriven :

Vilka fina kort!! Hon är söt..

2 Matte
skriven :

Trist med jobbiga nätter men bilderna ser lovande ut.. fortsätt med bollekandet så har vi henne i pingishagen om några månader, Clara var nere igår, det är inteee bra om hon får försprång :D