miarangsjo

Flytt och Årsmöte

Igår natt bestämde sig Vera fär att gå upp 4:30, hjälp vad trött man var då... Vid sju la jag henne i vagnen, men hon ville inte sova, byte med Johan då, sen sov jag till 9:30 skönt. Vera somnade inte förrän 10:30 men sen sov hon länge. Hon var helt omedveten om att det var visning av huset för de ev. nya hyresgästerna. För er som inte vet det så flyttar vi i mars till ett lite mindre hus (med lägre hyra). det huset ligger ca 200 m. från det hus vi ska köpa i framtiden. Det blir bra när man ska renovera och flytta. Bekymret just nu är att fundera ut vad vi ska ha med oss till "lilla" huset och vad som ska köras direkt till vår framtida villa. Gäller att tänka och planera vid denna packning. Packat har jag gjort många gånger men aldrig tillsammans med en bebis och aldrig till ett tillfälligt boende.

Idag har församlingen haft årsmöte. Många stora beslut togs och god mat åt vi. Vera sov 1,5 timme på fm och em. Däremellan charma hon församlingen genom att prata mellan alla beslut. Tur att hon inte kan säga Ja eller Nej ännu utan mest bababa eller mammama. Kunde ju annars blivit konstiga beslut...

Ikväll har Johan och jag varit lite lata och onyttiga och beställt mat från pizzerian i fornåsa. Jättegott!!!


Vår kyrka, bilden är tagen i november innan den var riktigt klar.


Urringning


När Vera blir riktigt ivrig och vill framåt sprattlar hon med både ben och armar (kommer inte så långt på det sättet). Hennes farmor säger att hon ser ut som ett JAS som går ner för landning. Tydligen gjorde Johan likadant när han var liten.


Här är favoritleksaken just nu, både blinkar och låter och roliga bollar som åker runt.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carin
skriven :

Hej Mia!

Vart ska ni flytta nu då? Vart går ni på babysim? Hoppas Vera och ni mår bra. Här rullar det på med oss alla. Vore kul att ses någon dag.

Kram Carin

2 Anonym
skriven :

Hej! jag ska hjälpa till att flytta!

Här är alla sjuka. jag minst, hustrun mest sjuk... Hon kräks nu förresten... Jag e bara fel i halsen :-s. /svågern

3 Mia
skriven :

Är Mirjam sjuk igen alltså eller har inte magsjukan gett med sig ännu. Tråkigt! Ni får krya på er..

4 Carin
skriven :

Går ni i simhallen? Det gör vi.Clara har gått upp en grupp till minibubblarna, hon älskar det, dyka och allting med det. Vi ska dit halv 3 idag.

Men vad trevligt att ses, nu börjar ju barn bli så nyfikna på varandra oxå =)

Clara har inget pingisrack iaf men daniel har beställt ett minirack till henne =)

5 mårt
skriven :

nja. samma sjuka... nu e de bättre, feberfri nästan, men klen som en mask. Nu e jag rätt bra iaf. :) /svågern

6 Camilla
skriven :

Du har blivit utmanad i min blogg ;)