miarangsjo

Bröllop och Josef, Maria och Jesus

I torsdags fungerade inte internet just när jag hade tid att sitta där och ja sedan dess har jag inte varit hemma så det har inte kunnat bli några inlägg...

Fredag
Åker hem till mamma för att Vera ska hinna vänja sig vid att vara där inför lördagens barnvaktande
Kände mig lite som en samordnare inför morgondagens bröllop. Fick flera sms och telefonsamtal från vänner ang. bröllopet. Roligast var följande sms 17:42 på fredagseftermiddagen från en vännina:
"Hej! Var är vigseln imorgon? Vilken tid? och var är festen sen?" God framförhållning. Höll på att svara att det var förra helgen i Kiruna, men snällare än så är jag :)
Färgade håret också, ingen som har sett ännu (söndag kväll).



Vera med stor leksak.

Lördag
Natten var sådär, men jag fick sova några timmar iaf. Ägnade största delen av förmiddagen åt att fixa till mig (onödigt då det blåste halv orkan vid kyrkan). Kändes konstigt att lämna Vera, första gången. Jag har bara varit i från henne en kväll sedan hon föddes. Läskigt!
Vigseln gick bra, båda sa ja om än lite grötgråtigt. Festen var en klassisk bröllopsfest med mycket mat, tal, sång och spex. Kompisgänget (Addes förflutna) framförde en sång på melodin O Store Gud... Mycket lyckat.
Vi smet innan Tack och Hej och körde mot Degerön. Vera sov när vi kom dit. Hade gått jättebra enligt mamma. Enligt Matilda grät Vera lite.

   

Söndag
Natten innehöll inte för mycket sömn (sällan de gör det numera). Åt frukost och tog det ganska lugnt på morgonen, tills vi insåg att det snart var dags att vara i kyrkan. Packa ihop, hem, duscha, äta mat hos Johans föräldrar, upp till kyrkan med en trött Vera som skulle spela rollen som Jesusbarnet. Fick klä ut oss lite (Vera vägrade ha en filt om sig). Fick reda på att ví skulle bli intervjuade under predikan 2 minuter innan Gudstjänsten började. Men det gick bra, såg kanske inte allt för verklighetstroget ut.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 hjälten i ditt liv
skriven :

vilken snygg make Maria hittat på nedre bilden!!

2 karro
skriven :

såg att det var något annorlunda med ditt hår, men glömde säga det! Det är väldigt snyggt!! :) kram

3 karro
skriven :

har för mig att du en gång sa att du inte hade min bloggadress...karrosegerblad.blogspot.com