miarangsjo

Strömlöst

-19,4 var det som lägst i natt, men inne är det varmt och skönt. Åtminstone så länge strömmen fungerar. Den försvann 1,5 timme. Det är då man inser hur dåligt förberedd man är. Mobilen var helt urladdad och batteri till radion hitta jag inte heller. Kan ju vara bra att få reda på om det är något stort fel...

Vera har tröttgnällt sen klockan 8 så det var absolut dags för henne att sova mitt under den strömlösa tiden. Inget annat att göra än att dra igång vedspisen och göra välling där. Gick hur bra som helst, satte Vera i matstolen med lite strössel medan jag gjorde fyr i spisen så inga små fingrar blev brända.

Idag kommer mamma och Matilda hit. De ska vara barnvakt åt Vera tills imorgon kväll. Johan och jag har bokat hotell i Norrköping, ska ut och äta ikväll och imorgon blir det shopping i lugn och ro och sedan julkonsert på kvällen. Ska bli så himla mysigt och skönt. Har inte varit borta tillsammans 1 dygn sedan Vera föddes.

Så nu åker vi.. laddar lite sömn inför nästa barn kommer (kan man det tro??).

Idag sover Vera inne, visserligen har temperaturen stigit till -15 men det kändes ändå kallt att ha henne ute.

Hoppas på en vit jul, men det räcker med -5 grader
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: