miarangsjo

Lucia-morgon

Finns det något mer stämningsfullt och förväntansfullt än luciamorgon. Ja jo det gör det ju typ julaftonsmorgon, men att vara förälder och se sitt barn skrida in med ljuskrona på sné, tärnljuset i mun eller en upp och ner vänd lykta i handen måste vara helt ljuvligt. Själv har jag inte upplevt detta riktigt, men idag var vi på mitt jobb och titta på alla barnen och det är för härligt. Även fast jag vet att det är en av de tyngsta dagarna för personalen så är det så härligt när de kommer skridande i korridoren, några gråtande efter mamma och pappa men de flesta djupt koncentrerade på sina ljus, stjärnor eller lyktor och en och annan kommer även ihåg att sjunga några rader.

Vera var djupt fascinerad av detta och satt tyst och stilla hela uppvisningen, sen blev det lek och skoj med alla barnen, härligt.

Nu sover Vera gott i vagnen och jag ska röja här hemma och pynta spiselkåpan, lägger ut bilder sen om det blir bra :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maken
skriven :

Lägg gärna upp bilden på Vera jag tog i morse sen när du hinner. :-)