miarangsjo

BVC, MVC och julavslutning

Igår var en så pass intensiv dag att jag inte orkade skriva. Först var Vera och jag på BVC på 1,5 års kontroll. Hon väger 12,3 kilo och är 83 cm lång, tror jag, lite svårt att höra för hon var inte på bästa humöret precis. Sedan lämna jag henne hemma med mormor och åkte själv till MVC och min vikt ska vi inte tala om, men bebisens hjärtslag låg på 140-145 och allt var bra. Huvudet är nästan fixerat så nu är det bara att hoppas att det inte blir några kullerbyttor i magen. När barnmorskan sa att huvudet var så gott som fixerat kom det som en blixt från klar himmel att ungen ska ju ut också och säkert samma väg som Vera. Skit, borde ju tänkt på detta lite tidigare, alldeles för sent att kasta in handduken nu..

På eftermiddagen åkte vi och hälsade på min mormor Ines. Alltid trevligt och mycket kakor blev det (alldeles för mycket :) Kom hem vid 18 så det där med rutinerna kring maten sprack igår med. Vera rev ut allt vi hade i kökslådorna och jag lagade maten..

Idag fredag har det varit avslutning på babysången. Det började med en liten andakt i skeppsås kyrka och sedan jullunch. Festligt och trevligt och god mat.



Tudor jagar möss under diskbänken.




Tudor vill vara med...




..väldigt gärna



Barnandakt i skeppsås kyrka

Vera leker lite innan jullunchen



Vera äter vindruvor, köttbullar och mandarin och även ett kex som hon hitta under bordet efter måltiden.






10 januari är beräknad födelse enligt ultraljudet

2 januari, flicka (Veronica och David)
5 januari, pojke (Rikard)
8 januari, flicka (Johan)
8 januari, pojke (Lotta)
9 januari, flicka (Matte)
11 januari, pojke (Mårten)
11 januari, flicka (Camilla)
12 januari, flicka (Mirjam)
13 januari, pojke (Anne-Marie)
15 januari, pojke (Mia)
17 januari, pojke (Roger)

Har även fått lite namnförslag:

Gustav från Mårten

Svea från Veronica och David

Så kom med förslag :)





 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: