miarangsjo

Äggen ja!!

Försöker att skaffa mig lite rutiner nu när jag är hemma för att inte bli helt försoffad. En av dessa är att jag ska börja med maten vid 17-tiden. Idag var det pannkakor.... plockar fram ingredienserna och inser att ägg saknas (här skyller jag på min make då det faktiskt var han som skulle skaffa dem). Bestämmer mig för att åka till affären 2 minuters restid med bil. Inga problem eller, börjar klä på Vera. Hon ramlar i trappen när vi ska gå ut. Isen sitter som berget på bilen. Vera skriker i baksätet. Plånboken ligger i den ihopfällda vagnen i bagaget. Skrapar rutan, ger Vera en bok och får in handen under vagnen och ut med plånboken.

Vi åker.. 100 meter hemifrån upptäcker jag att Veras dörr inte är stängd, himla klantmamma, stannar på en busshållplats, går ut och stänger dörren. Adrenalinet pumpar och det är isgata och mörkt.
Som jag skrev tidigare så gillar jag härliga, soliga vinterdagar, men inte sjutton gillar jag att köra bil och då särskilt inte efter 16.00 när det är kolsvart.

Jaja var va jag, släpar in Vera i butiken. Utan vagn, ska ju bara ha ägg. En före i kö. Perfekt! Vera försöker hela tiden springa ifrån mig i butiken. Vill inte alls stå i kö bakom en person som visst hade massor att prata med kassörskan om.. Ut från affären, in i bilen, Vera skriker igen, vill inte alls åka bil, ger henne min plånbok, Vera tyst. Inser att jag måste tanka när vi åker tillbaka, skit! hinner säkert inte det imorgon när vi ska vara på BVC 9:15, åker till Österstad och tankar. Kort och pengar trillar ur bilen när jag ska försöka att ta tillbaka plånboken. Hittar statoilkortet och tankningen går bra och klockan 18:00 är vi hemma igen.

JAG SKA ALDRIG MER ÖVERLÅTA ÄGGINKÖP TILL MIN MAKE.

Vera åt förresten 1,5 pannkaka vilket måste vara något sorts rekord..




10 januari är beräknad födelse enligt ultraljudet

2 januari, flicka som tydligen ska heta Svea :)  (Veronica och David)
5 januari, pojke (Rikard)
8 januari, flicka (Johan)
9 januari, flicka (Matte)
11 januari, pojke (Mårten)
11 januari, flicka (Camilla)
12 januari, flicka (Mirjam)
15 januari, pojke (Mia)
17 januari, pojke (Roger)



vore kul om det blev 2 januari, då får bebisen ett personnummer som går att läsa både framifrån och bakifrån
20100102
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anne-Marie
skriven :

Många datum är ju upptagna så jag gissar på den 13 och sa ju från början att det ska bli en kille så jag håller fast vid det.