miarangsjo

Väntan

Ja det är väl det man gör nu, går och väntar. Idag ska Mamma, Millan, Matilda och Vilgot komma hit. Ska bli kul! Det är nog bra att det händer något varje dag.

Igår var jag hos barnmorskan. Det mesta var normalt, den hade inte växt något sedan sist så jag fick en ny tid inbokad nästa vecka. Skrev ett inlägg på familjeliv och det verkar som fler inte växt så mycket sista veckan. Kan tänka mig att det är så att vår lilla bebbe har sjunkit ner så mycket att det är svårt att få något mått.
Fick även se huvudet på ultraljud för barnmorskan kunde inte känna var det var, vilket också troligen berodde på att det sjunkit en del sen sist.

Var sedan och hälsade på Johans morfar, han försöker muta mig med en hundring om bebisen kommer den17:e på hans födelsedag. Vi får väl se. Jag är ju själv född på min gammelmorfars födelsedag. Får väl springa lite extra i trappor på lördag eller ta en långpromenad.

Hur gick det sedan med tygblöjan på Siri?

Ja ska man använda tygblöjor eller inte? Johan är stor motståndare. Har själv varit det också, men tänker ju på att soptunnan kommer att bli väldigt full. Ur miljösynpunkt vore det nog också bra med tygblöjor, men man får ju tvätta betydligt mer, inte så miljövänligt. Kanske kan jag använda tygblöjor på dagen när jag är hemma och så använder vi engångsblöjor övrig tid.. ja jag vet inte, får väl se sen när barnet är fött... 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mannen
skriven :

inte tygblöjjor! Klart som korvspad?! :)

2 Maria
skriven :

Tygblöjan...blev blött rakt igenom...Det blev nog inte riktigt rätt när jag satte på den. Behöver nog en instruktör.