miarangsjo

Sommarstugan

Jag tog mig kragen och lämnade datorn och började packa istället. Vi räknade med att komma iväg vid 10 och precis när vi packade in i bilen slog klockan 10 slag, ovanligt punktligt för att vara Johan och jag. Begav oss mot sommarstugan med ett självklart stopp på statoil i mantorp för att inhandla onyttigheter och tidningar. Efter ytterligare några mils skuttande i bilen var vi framme, känns inte som att bilkörning är den roligaste aktiviteten att ägna sig åt som gravid särskilt inte grusväg....

Stugan var inte så råkall som jag förväntat mig, men visst var det kallt så jag tände omgående en brasa och värmen och lugnet spred sig både i stugan och i oss. Så skönt att äntligen vara där. Laga lite mat, såg en film, läste, tog en promenad, grilla korv, såg en film till och hade det allmänt mysigt.

Fick några rejäla sammandragningar på kvällen och tanken att det kanske var dags kändes aningen skrämmande där ute i skogen. Somnade till slut iaf och vaknade upp framåt morgonen för ett toabesök, sov sedan till 9.30!!!!!! Så länge har jag inte sovit på länge... Skönt var det iaf och inga mer sammandragningar blev det.

Dagen idag har varit ganska regnig. Vi har mest suttit i stugan. Johan klippte gräsmattan och jag plockade lite inne. Sen var det mat, städning och hemresa. Vi stannade till i Linköping. Jag hade tänkt mig en kort sväng in på IKEA för att köpa lakan till spjälsängen, men insåg att det var ingen vanlig fredag på IKEA. Massor med bilar. Struntade i lakanen och köpte hjulcylindrar till bilen på Mekonomen istället. Jag kan ju åka in till IKEA en vardag istället nu när jag är ledig.

Har precis kommit hem till våra kelsugna katter. Johan åkte iväg för att måla lite panel till kyrkan och själv tänkte jag passa på att göra en kaka nu när jag har mammas form här.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: