miarangsjo

Drömmar och rykten

Nä men se jag  är hemma idag med, ingen bebis i natt alltså. 

Idag kommer mamma och Matilda. Mamma ska bara baka klart bullarna som skulle vara klara till den 23:e. Det blir nog ett snällt barnbarn, som redan nu väntar in sin upptagna mormor :-)

Måste bara berätta vad Johan och jag drömde i natt.... Det är bara bebisar och förlossningar i huvudet nu (och en och annan råtta).

Min dröm (betydligt trevligare)
Jag drömde att jag vaknade hemma hos någon tror det var mamma och det var en massa människor där, de gratulera och sa att jag fått en pojke. Den var så söt, alldeles rund och go och röd med massor av hår. Sen skulle jag byta blöja på bebisen och upptäckte då att  det är en tjej... oj då sa de andra, vi såg nog fel.

Johans dröm
Han drömde att jag fick en långhårig råtta, som dog efter några dagar. Då fundera han på vad han skulle säga till alla för magen var ju borta och sen skulle vi få börja om igen med graviditet och allt. Men vi fick behålla moderkakan den gjorde de ett hjärta i glas av som vi fick.


Förresten så går det rykten på bygden om att vi fått en pojke redan...
En vän till Mårten och Johan var hemma hos Mårten igår och fick reda på att Johans syssling fått barn (en pojke) och att vi inte fått ännu men att det var på gång. Han berättar sedan det för sin mamma som är hårfrisörska. Hon blandar ihop detta lite och tror att det är vi som fått barn. Sedan kommer en granne till oss och klipper sig hos henne och då berättar hon att vi fått en liten pojke. Sedan kommer en ny kund (medlem i vår församling) och hon berättar även för honom om detta, men han träffade oss dagen innan och kunde då dementera ryktet.

Skulle inte förvåna mig om den första kunden som känner Johans föräldrar snart ringer och gratulerar farmor och farfar... Ojoj bäst att ringa och förbereda svärmor på detta...

Bäst att klämma ut den där ungen snart och säkrast är väl om det blir en pojk så ryktena blir sanna om än lite tidiga, men vem håller reda på datum och sånt... 40+5 idag 6 dagar efter beräknad födelse (typ jag håller stenkoll på datum).

31 maj FLICKA, Camilla (Syrran)
1 juni  kl. 23:50 (ej på arbetstid med andra ord) FLICKA, Matti (Johans kollega)
3 juni POJKE, Linus (svåger)

Tävlingen som aldrig tog slut, ingen som vill gissa på midsommar?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Emelie
skriven :

Joo nu vill vi alla att du ska få ut den lilla/lille.. Du ska veta att det snackas en hel del om dej och om barn just nu på jobbet.. Alla är vi ju lika nyfikna:).. Men vi får väl hoppas att den kommer innan helgens slut i alla fall..
Ha de kanonbra och alla hälsar till dej.. Kram emme