miarangsjo

Ta en promenad

Det är verkligen fint väder ute så en promenad skulle ju sitta fint. Men jag gillar inte att promenera.


Mina anledningar till att ta en promenad
-Njuta av vädret och naturen
-Det är bra att röra på sig
-Frisk luft

Mina anledningar till att inte ta en promenad

- Jag har redan varit ute (på jobbet)
- Har inga bra gå-skor (kräver numera skor utan knyte för att jag inte når ner till fötterna)
- Naturen häromkring är vacker men det ser för sjutton lika platt ut åt vilket håll man än vänder näsan
- Jag är helt enkelt lat

Det här med att röra sig är ju faktiskt viktigt. Jag har ju en riktig kraftansträngning framför mig (förlossningen). Så nog måste jag röra på mig. Skulle kunna tänka mig lite mamma-vatten-gympa... men det får nog vänta till jag slutat jobbat sånt gör man ju på förmiddagar (bortförklaring). Förresten ska jag börja promenera de där sista veckorna också så att bäsen får fart ut.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

Jag tror du har ärvt latheten från mej om det nu är av intresse att veta var den kommer ifrån, vi skulle få stegräknare på jobbet och vara med i en tävling inte säker på att det är något för mej, och jag har ju ingen kraftansträngning... att träna inför....Eller det kanske behövs träning för att fixa mormorsrollen vem vet.