miarangsjo

Jobb, snedbryt och sparkar

En bra dag på jobbet idag, lite lugnare nu när det är påsklov. Det finns så mycket att göra bara på jobbet känns som man skulle kunna jobba dygnet runt och ändå knappt hinna något. Vi vill så gärna göra en massa saker med barnen. 

Fick ett första snedbryt på att min bebis (som inte ens är född) kommer att jämföras med andra bebisar. Hjälp hur ska den kunna stå emot konkurrensen av alla söta bäsisar runt omkring. Hur ska jag som mamma kunna skydda han/hon från denna grymma jämförelsevärld. Men för mig kommer du vara sötast i hela världen så det så.. (och vara bäst på att bajsa eller vad man nu tävlar om i bebisvärlden).

Blev superglad igår när Johan sa "Kan inte våran bebis också komma snart"

Det är härligt att känna hur den sparkar inne i magen, men det ska bli ännu härligare att få känna den sparka på magen när man t. ex. byter blöjor.

Ikväll ska vi äta lasagne tror jag.. snart dags att börja förbereda mums.. Hungrig



 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 pappa...
skriven :

kul att du är igång nu med din blogg, visst kan du få vara avundsjuk du har ju ditt framför dig