miarangsjo

Hockeykväll

Jag är nog så ointresserad som man bara kan bli, tyvärr. Skulle gärna dela detta intresse med min man. Så jag tänkte i onsdags att det är väl sjutton också om det inte skulle kunna gå att skapa sig ett intresse. Vi slår oss ner vid tvn. Jag tar fram mitt handarbete som numera består av att göra bläckfiskar... Matchen rullar igång och det blir mål till Färjestad. Jaaa eller neeej just det vi håller ju på Linköping. Ahh skit samma. Nästa år har ändå alla spelare bytt lag och nya har kommit till. Ägnade mig åt handarbetet istället och det gick bra. Körde lite med Johan också, sådär ni vet som man bara kan göra när man är gravid. Hämta lite vatten åt mig och tops, lypsyl, kudde, sax you name it... Vid nåt tillfälle lura jag Johan att det blev mål, men då hota han med att inte springa ett enda ärende till åt mig. Jag la ner hockeykvällen och gick och la mig. Jag tror linköping vann JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Vet ni vad som är skillnaden mellan att jobba på dagis och att vara hockeydomare? Förskollärare åker inte skridskor annars handlar det om ungefär samma saker.. regler och konflikthantering.

Det kanske är därför jag inte gillar hockey!? Vem skulle vilja sitta och titta på sitt jobb på tv i 3 timmar....

Och så lite bilder.....

        
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Du måste ha missat något under din uppväxt eller så var det så att det var för mycket sport...