miarangsjo

Midsommar

I år utforskade vi traktens midsommarfirande och begav oss till en plats som kallas Lunds backe. Precis när vi satt oss i bilen kom världens regnskur, men den gick snabbt över. Det var ett trevligt ställe. Jag trodde Johan skulle känna alla där där, men istället var det jag som fick hälsa och prata med människor jag inte träffat på länge. Våra grannar sen varvstiden var där, jättekul. Så träffa jag Ida min bästis i mellanstadiet, väldigt oväntat och superkul. Hon var med Madde också en granne och barndomskompis. Sen träffa vi lite grannar där vi bor nu, alla med småbarn. Blir roligt i framtiden när de kan leka med varandra. Ska gå på babysång med dem i höst.

På kvällen kom våra vänner hit och vi grillade och spelade Bonanza, jättekul spel!

Nu ska vi  snart åka till mamma o Leif o Matilda, mamma har vera-abstinens.



Midsommarstången på Lunds backe



Vera var helt omedveten om dansandet och firandet



En välkomstdrink med jordgubbar doppade i vit choklad och kokos..



Vi spelar Bonanza (kul spel även fast jag inte ser så road ut på bilden)



Så här trött var Vera när alla hade åkt hem....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: