miarangsjo

Nyvaken eller??

Gick upp tidigt i morse och badade Vera och som vanligt uppskatta hon badet mer än tork- och påklädningsproceduren efteråt. Lite frusen blev hon så jag beluta mig för att sätta mig på övervåningen och amma henne (varmare där). Johan är ute och hämtar tidningen och jag hör hur han pratar med någon. Han kommer sedan upp på övervåningen och berättar att någon vill träffa mig. En granne kommer upp och vill titta på Vera. Där sitter jag i vårt sovrum (obäddad säng) med pyjamasen på och ser ut som jag nyss vaknat (vilket inte hade varit så farligt eftersom klockan bara var halv 8). Vi pratar en stund och hon får se Vera. Mest jobbigt för henne att bli inbjuden till vårt sovrum kanske... I fortsättningen gäller det att vara duschad och påklädd innan Johan hämtar tidningen. Bädda sängen innan också. Kanske bäst att lägga sig nu om jag ska upp 6 imorgon för vem vet vem som kommer med tidningen...

Resten av dagen har jag varit hos mamma. Skönt med lite skogsluft tyckte Vera som har sovit nästan hela dagen. Hon har varit en så glad och nöjd men trött tjej idag. Igår kunde hon inte sova knappt något. Jag tror hon får magknip av sina AD-droppar, hoppade över dem igår och idag var hon mycket nöjdare med livet.

Ingen bild på mig ammande i pyjamas i en obäddad säng får ni... (använd fantasin) förresten om ni inte kan föreställa er bilden fullt ut så stod håret åt alla håll också.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tidningsbudet
skriven :

aj aj ...tack för den passningen :)

2 matilda och mamma
skriven :

kul att ha er här, ja det är lika bra att du går upp tidigt...man vet ju aldrig vem som kommer

3 Matte
skriven :

hehe, så är det ute på landet. Gemytlig och ohämmad stämning..ha det bra och fortsätt skriv, det är kul läsning kram lillebror