miarangsjo

Första dagen utan sötsaker (nästan)

Vera ligger just nu i vagnen och pratar med sin färgglada giraff, kommer väl snart att tröttna då hon inser att den inte kommer att svara henne.

Igår var en lugn hemma-dag. Det var extremt jobbigt att hålla sig ifrån sötsakerna i skafferiet. Var konstant sötsugen jobbigt. Åt faktiskt en bit sockerkaka och 2 kex utöver maten... svårt att hålla sig ifrån. Fast jag vet ju att sötsuget försvinner efter ett par veckor, men vilka jobbiga 2 veckor sedan. Jag har bestämt att lördagar får jag äta godis till att börja med måste ju ha något att se fram emot.

Nu har Vera tröttnat!!!

Idag anlände den första grillen. Såg jättefin ut lite rostig bara.

Ska åka in till mjölby idag och kanske köpa en klocka. Ska åka till skogssjön sen. Johan kommer dit efter jobbet. Det är nog skönare att vara vid vattnet när det är sådan värme.

Idag klev vi upp kl. 6.30 alla tre och tog en promenad, väldigt skönt!!! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 johanmannen
skriven :

Du var väldigt duktig imorse!! Nu ligger du nog och sover fast vi egentligen skulle äta pannkakor. Jaja, vad är väl ett par platta pangkakor mot en skön sömn... :) Puss

2 Mia
skriven :

ja nog sov jag alltid. Pangkakorna var jättegoda trots att det blev ett nattmål för min del. Nästa gång får du väcka mig tidigare. Jag har min mammas gener.

3 mannen igen...
skriven :

man kan ju tro att vi inte pratar med varandra annat än på nätet :) puss

4 Mia
skriven :

Det är väl nästan så också. Tur att du har semester snart.. bara en halvtimme kvar att jobba nu. Puss