miarangsjo

Semester

Dagarna går och jag hade tänkt att uppdatera så fort jag kom hem, men nu när Johan är ledig är det fullt program...

Söndag 27/7
Packade bilen full och funderade på hur vi kunnat tro att vi skulle kunna handla på Ge-kås på vägen hem, omöjligt.
I Värnamo åt vi på max sedan hälsade vi på Millan, Linus och Vilgot. Mycket trevligt! Sedan bar det av ner till Ängelholm till pappa och Lotta. Vi gick igenom deras husvagn, efter en pizza och fika i trädgården var det dags att krypa i säng första natten i husvagnen.

    

Måndag 28/7
Vaknade 6.20 av att Vera gnydde och vägrade sova mera. Tog med mig henne och Chips (Pappa och Lottas schäfer) på en härlig morgonpromenad. Framåt 10 när jag duschat, ätit, ammat 2 gånger och sövt Vera tyckte jag faktiskt att det var dags för min käre make att stiga upp. Han sov gott i den svala husvagnen. När Johan väl var klar med morgonbestyren och klockan började närma sig 12 begav vi oss in till Ängelholm för lite shopping. Framåt eftermiddagen var vi färdigpackade och hade trännat på hur man fäller ut markisen. Vill ju inte göra bort sig när man kommer till campingen.
Vi begav oss mot Gullbrannagården. Gick väl skapligt att få husvagnen på plats, gjorde inte bort oss iaf. Begav oss ner till havet. Långt och bökig väg tyckte vi nog allt att det var, men vad skönt det var med ett dopp inga maneter och 25 grader i vattnet. Bestämde oss för att ta en annanväg tillbaka, såg en gångbro längre bort som gick över en å som rann ut i havet. Gick längs med stranden och upptäckte att längre fram var man tvungen att ta sig över ån för att komma till bron. Vattnet var till knäna och vi insåg snart att det skulle vi inte klara med barnvagn och packning. Bara att gå tillbaka, men då kom några snälla män och hjälpte oss så Vera fick flyga för första gången, totalt omedveten i sin vagn.
Efter en lång och varm dag var det skönt att sova...

    

Tisdag 29/7
På tisdag morgon bestämde vi oss för att det var alldeles för varmt för att vara ute hela dagen så vi åkte in till Halmstad, vilket inte var helt lätt att göra. Johan programmerade in Stortorget i Halmstad i gps:en och vi åkte och efter ett par mil frågar jag Johan om det verkligen är så långt till Halmstad. Han ber mig kolla i kartboken och jag säger "men Halmstad ligger ju norrut" ja säger Johan som om han vetat det hela tiden men vi åker ju söderut säger jag båda ungefär lika dumma jag visste inte var halmstad låg men det visste Johan men han visste inte att vi åkte söderut. Förrän Hallandsåsen dyker upp. Försent att vända och vi får ta oss upp för åsen (europas brantaste motorväg). Vi vänder och lovar varandra att inte lita helt på gps:en någon mer gång. Till och med Johan som oftast inte vill erkänna att tekniken kan fela. Vi stannar vid en stormarknad utanför Halmstad och går ett tag i affärer. När vi kommer ut upptäcker vi att det sitter en p-bot på fönsterrutan inget kul alls. Han tänka många onda tankar om varför man har parkeringsavgift vid stormaknad. MEN efter närmare granskning av p-boten upptäcker vi att den inte är vår. Någon har satt dit den på vår ruta och antagligen hoppats på att vi inte ska läsa på den utan bara betala och vara glada. Men icke, dessutom blir man ju nyfiken på att ta reda på vem denna skojare är och med dagens teknik är det inte svårt. Ett sms senare så har vi ägarens namn och med lite sökning på nätet så kan vi nog få reda på lite till.
Tog ett dopp i havet på kvällen jätteskönt.

Nu orkar jag inte skriva mer ikväll men kommer uppdatera mer senare...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 sjusovaren
skriven :

så du målar ut mig som en sjusovare :) jaja du är väldigt effektiv av dig, tur är väl det för annars skulle det nog inte hända så mycket i vårt liv hehe :)